For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!


Destinasjonsledelse (kurs)

Utdanningsnivå:
Kurs
Oppstart:
Start når du vil
Studietilgang:
3 måneder
Innsendinger:
1 stk
Pris:
kr 6 500,-
Utdanningsnivå:
Kurs
Oppstart:
Start når du vil
Innsendinger:
1 stk
Studietilgang:
3 måneder
Pris:
kr 6 500,-

Dette kurset passer for deg som ønsker kompetanse innen destinasjonsledelse.

I Destinasjonsledelse lærer du hva som skal til for å lykkes med å skape destinasjoner som er attraktive både for de som kommer på besøk og de som skal leve og jobbe der. Behovet for koordinering og samarbeid mellom de ulike aktørene er stort på alle reisemål, så kunnskap om destinasjonsledelse er derfor ettertraktet kompetanse. 

Kurset kan også tas som fagskoleemne som gir deg 10 stp. Se her for fagskoleemne

Aktuelle temaer

  • Definisjon av destinasjonsledelse
  • Kartlegging og interessentanalyse
  • Destinasjonsplanlegging og utvikling
  • Markedsføring av destinasjoner
  • Produktutvikling
  • Relasjonsbygging og samarbeid
  • Bærekraftige destinasjoner
  • IT og smarte destinasjoner
Studietimer:
125

Dette kurset tilbys som nettstudium med fleksibel oppstart. Du kan begynne studiene når du vil, og du gjennomfører i eget tempo. I nettskolen finner du lesestoff, videoer, begrepsforklaringer, oppgaver og refleksjoner.

I løpet av studietiden har du tilgang på faglærer og studieveileder som kan svare på faglige og praktiske spørsmål du måtte ha. Til læreren sender du innsendingsoppgaver slik at du får faglig veiledning og råd i læringsprosessen.

Kunnskapene og ferdighetene du tilegner deg i løpet av denne utdanningen vil åpne for flere arbeidsmuligheter innenfor reiseliv samtidig som mye av det som læres også kan overføres til andre typer virksomhet.

Med denne utdanningen vil du kunne fylle ulike roller innen ulike typer reiselivsbedrifter som for eksempel:

  • Destinasjonsselskap
  • Hotell og annen overnatting
  • Reisebyrå
  • Turoperatør
  • Cruiseskip og andre transportselskap
  • Fornøyelsespark og andre turistattraksjoner
  • Festivaler og andre arrangement
  • Restaurant og annen bespisning

 

Type arbeidsoppgaver vil variere, men følgende vil være spesielt aktuelle:

  • Produkt- og destinasjonsutvikling
  • Utredning og planlegging
  • Markedsføring og relasjonsbygging
  • Administrasjon og ledelse
  • Resepsjon og kundebehandling
  • Salg og booking

 

Hvilket nivå vil også variere da reiselivsnæringen kjennetegnes av virksomheter med stor spredning i størrelse og struktur. Nivå og stilling vil naturligvis også avhenge av øvrige kvalifikasjoner.

Etter å ha fullført dette kurs, skal du blant annet:

  • ha kjennskap til utfordringer og oppgaver innen destinasjonsledelse og forståelse for nødvendigheten av samarbeid og koordinering mellom ulike aktører på og utenfor destinasjonen
  • kunne initiere og koordinere samarbeidsprosjekt blant ulike interessenter på en destinasjon

Det er ingen opptakskrav for å starte på kurset. 

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.

    Marketing and Managing Tourism Destinations. ISBN: 9781138897298