For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!

Digital markedsføring (del 1)

Gjennomføring:
Nettstudier med fleksibel oppstart
Nettstudier med fleksibel oppstart
Pris:
kr 9 500,-
Studietid:
6 måneder

Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.

Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google Ads, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console. Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk.

Programvaren er gratis og det kreves at du har din egen nettside.

Google Analytics er et gratis analyseverktøy fra Google som sporer trafikken fra nettstedet ditt. Google Analytics kan måle salg og konverteringer, gi detaljert innsikt i hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, hvordan de ankom nettstedet, hvilke sider de besøkte og når de forlot nettstedet ditt.

Google Analytics er en effektiv og brukervennlig rapporteringsplattform. Ved hjelp av noen få klikk kan du enkelt velge hvilke data du vil se og analysere. Du kan enkelt forstå hvilke deler av nettstedet ditt som gir gode resultater, hvilke sider som er mest populære, slik at du kan skape den beste brukeropplevelsen.

I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google Analytics på en effektiv måte. Du kommer til å lære hvordan man installerer Google Analytics, samt hvordan man bruker Sanntid, Målgruppe, Trafikk, Adferd og Konverteringer. Med denne kunnskapen vil du få full oversikt over styrkene og svakhetene til nettstedet ditt. Programvaren er gratis. 

Innsendinger:
1

Google Ads er et annonseverktøy fra Google, der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass knyttet til spesifikke søkeord. Uavhengig om du ønsker å tiltrekke deg nye kunder eller få tidligere kunder til å returnere til nettstedet ditt, vil Google Ads hjelpe deg med å nå målene dine.

Med Goole Ads kan du enkelt nå ut til potensielle kunder på relevante sider over hele internett. Det er ingen faste utgifter knyttet til bruk av Google Ads og du bestemmer selv hvor mye du er villig til å betale for et klikk på annonsene dine. Dette gir deg full kontroll over utgiftene.

I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google Ads på en effektiv måte. Du lærer hvordan Google Ads er organisert, hvordan du lager en tekstannonse, bildeannonse og videoannonse, i tillegg til hvordan du lager en remarketing-kampanje og sporer konverteringer. Med denne kunnskapen vil alt ligge til rette for at du skal kunne slå konkurrentene dine og oppnå suksess på nett. Programvaren er gratis. 

Innsendinger:
1

Ads Editor er et verktøy fra Google som gjør det lettere å administrere kampanjer, annonsegrupper og søkeord i stor skala. Alle kan bruke Ads Editor, uansett hvilken skala de opererer på, men verktøyet er spesielt nyttig for annonsører som administrerer store Ads-kontoer.

AdWords Editor fungerer på følgende måte: du laster ned én eller flere kampanjer, gjør endringer lokalt på egen datamaskin, for å så laste opp endringene til AdWords. AdWords Editor gjør at du kan gjennomføre raske endringer, administrere flere AdWords-kontoer samtidig, søke og erstatte tekst, kopiere og flytte elementer mellom kontoer, for å nevne noe.

Kursinstruktøren kommer til å være Espen Faugstad, og han vil lære deg programmet på en rask og effektiv måte. I starten lærer du å installere programmet på egen datamaskin, hvordan programmet er organisert, og hvordan du legger til én eller flere AdWords-kontoer. Deretter lærer du å legge til, redigere og fjerne kampanjer, annonsegrupper, annonser, søkeord, m.m. Avslutningsvis vil du lære teknikker som kan effektiviserer dine arbeidsflyt i AdWords Editor. Velkommen!

Google Search Console er en gratis tjeneste fra Google, som gjør det mulig å observere og påvirke hvordan Google indekserer nettsiden din. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom programmet, og lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google Search Console på en effektiv måte.

I starten av kurset lærer du hvordan man kobler nettsiden din til Google Search Console. Du lærer også hvordan man bekrefter at man eier nettsiden som er lagt til. Deretter lærer du hvordan man bruker Søkeutseende og Søketrafikk. Avslutningsvis lærer du hvordan man bruker Google-indeks, Gjennomsøk og Sikkerhetsproblemer. Programvaren er gratis. 

Innsendinger:
1

Google Tag Manager (GTM) er en ny gratistjeneste fra Google som gjør det enklere å håndtere brukersporing, kampanjesporing, remarketing og diverse andre javscript-baserte koder. Google Tag Manager gir økt fleksibilitet og kontroll ved å gjøre det mulig å samle alle kodene på en plass.

I kurset kommer Espen Faugstad til å vise hvordan du installerer og tar i bruk Google Tag Mananger på egen nettside. Du lærer hvordan du installerer og tester at Google Tag Manager er riktig installert. Videre lærer du å importere koder fra: Google Analytics, Google Adwords, Facebook, Hotjar + mer. Avslutningsvis lærer du å styre hvor de forskjellige kodene skal kjøres ved hjelp av Triggers. Programvaren er gratis. 

Innsendinger:
1

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.