For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!

Digital markedsføring (del 1 og del 2)

Utdanningsnivå:
Yrkesrettet utdanning og kurs
Pris:
kr 14 300,-
Studietid:
6 måneder
Gjennomføring:
Nettstudier med fleksibel oppstart
Nettstudier med fleksibel oppstart
Innsendinger:
11

Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1 og del 2. Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Digital markedsføring (del 2), er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin.

Du lærer å spore besøkende og å måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google Ads, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console.

Du lærer også hvordan du øker rekkevidden i sosiale medier, hvordan du lager en kampanje, definerer en målgruppe, velger et budsjett, designer en annonse, gjennomfører en A/B-test, måler konverteringer, og veldig mye mer. Programvaren er gratis, og det kreves at du har din egen nettside.

Google Analytics er et gratis analyseverktøy fra Google som sporer trafikken fra nettstedet ditt. Google Analytics kan måle salg og konverteringer, gi detaljert innsikt i hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, hvordan de ankom nettstedet, hvilke sider de besøkte og når de forlot nettstedet ditt.

Google Analytics er en effektiv og brukervennlig rapporteringsplattform. Ved hjelp av noen få klikk kan du enkelt velge hvilke data du vil se og analysere. Du kan enkelt forstå hvilke deler av nettstedet ditt som gir gode resultater, hvilke sider som er mest populære, slik at du kan skape den beste brukeropplevelsen.

I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google Analytics på en effektiv måte. Du kommer til å lære hvordan man installerer Google Analytics, samt hvordan man bruker Sanntid, Målgruppe, Trafikk, Adferd og Konverteringer. Med denne kunnskapen vil du få full oversikt over styrkene og svakhetene til nettstedet ditt. Programvaren er gratis. 

Studietimer:
9
Innsendinger:
1

Google Ads er et annonseverktøy fra Google, der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass knyttet til spesifikke søkeord. Uavhengig om du ønsker å tiltrekke deg nye kunder eller få tidligere kunder til å returnere til nettstedet ditt, vil Google Ads hjelpe deg med å nå målene dine.

Med Goole Ads kan du enkelt nå ut til potensielle kunder på relevante sider over hele internett. Det er ingen faste utgifter knyttet til bruk av Google Ads og du bestemmer selv hvor mye du er villig til å betale for et klikk på annonsene dine. Dette gir deg full kontroll over utgiftene.

I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google Ads på en effektiv måte. Du lærer hvordan Google Ads er organisert, hvordan du lager en tekstannonse, bildeannonse og videoannonse, i tillegg til hvordan du lager en remarketing-kampanje og sporer konverteringer. Med denne kunnskapen vil alt ligge til rette for at du skal kunne slå konkurrentene dine og oppnå suksess på nett. Programvaren er gratis. 

Studietimer:
9
Innsendinger:
1

Google Tag Manager (GTM) er en ny gratistjeneste fra Google som gjør det enklere å håndtere brukersporing, kampanjesporing, remarketing og diverse andre javscript-baserte koder. Google Tag Manager gir økt fleksibilitet og kontroll ved å gjøre det mulig å samle alle kodene på en plass.

I kurset kommer Espen Faugstad til å vise hvordan du installerer og tar i bruk Google Tag Mananger på egen nettside. Du lærer hvordan du installerer og tester at Google Tag Manager er riktig installert. Videre lærer du å importere koder fra: Google Analytics, Google Ads, Facebook, Hotjar + mer. Avslutningsvis lærer du å styre hvor de forskjellige kodene skal kjøres ved hjelp av Triggers. Programvaren er gratis. 

Studietimer:
3
Innsendinger:
1

Google Search Console er en gratis tjeneste fra Google, som gjør det mulig å observere og påvirke hvordan Google indekserer nettsiden din. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom programmet, og lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google Search Console på en effektiv måte.

I starten av kurset lærer du hvordan man kobler nettsiden din til Google Search Console. Du lærer også hvordan man bekrefter at man eier nettsiden som er lagt til. Deretter lærer du hvordan man bruker Søkeutseende og Søketrafikk. Avslutningsvis lærer du hvordan man bruker Google-indeks, Gjennomsøk og Sikkerhetsproblemer. Programvaren er gratis. 

Studietimer:
3
Innsendinger:
1

Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. 

I dette kurset lærer du å drive en Facebook-side, enten det er på vegne av en bedrift eller organisasjon. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer til å hjelpe deg med å få mest mulig ut av din Facebook-side. Dette omfatter hvordan du skaper dialog og engasjement, hvordan Facebooks algoritmer fungerer, hvordan du publiserer og tilpasser statusoppdateringer, hvordan innsikt fungerer. m.m. Programvaren er gratis

Studietimer:
5
Innsendinger:
1

Lær hvordan man lager, publiserer og administrerer annonser på Facebook, enten det er til eget formål, eller på vegne av andre. Kursinstruktør Espen Faugstad vil lære deg alt du trenger for å få maksimalt ut av annonseverktøyet til Facebook.

Du lærer også hvordan man gjennomfører en A/B-test, hvor formålet er å konverteringsoptimalisere annonsene dine (hemmeligheten bak høy ROI). Du lærer også hvordan man bruker remarketing og konverteringssporing. Kort oppsummert, alt du trenger for å skape gode resultater for bedriften din gjennom effektiv og målrettet annonsering på Facebook. Programvaren er gratis. 

Studietimer:
6
Innsendinger:
1

Det å markedsføre på Facebook er ingen stor bragd, det kan alle få til. Det som mange derimot har problemer med, det er å levere gode resultater over tid. Digital markedsføring er ikke noe man kan sette opp, for deretter å glemme. Det krever systematisk og analytisk tilnærming. Hemmeligheten ligger i å teste, evaluere, forbedre og prøve på nytt. Programvaren er gratis. 

I dette kurset lærer du teknikker og strategier som vil løfte din markedsføring til neste nivå. Du lærer å installere en Facebook-piksel, sette opp konverteringssporing, og gjøre klar for remarketing. Du lærer å lage målgruppetilpassede annonser, måle effekt, og forbedre annonser på bakgrunn av statistikk og analyse.

Studietimer:
7
Innsendinger:
1

Kanvas er en interaktiv mobilopplevelse på Facebook hvor bedrifter kan fortelle historier og informere om produkter eller tjenester. En Kanvas kan bestå av tekst, bilder, illustrasjoner, bildekaruseller, videoer og knapper. Det er mange grunner til å bruke en Kanvas. De lastes inn automatisk, de åpnes i fullskjerm og de er interaktive. Kort fortalt gjør de det mulig å nå ut til en målgruppe på en engasjerende og interaktiv måte.

I dette kurset vil Espen Faugstad lære deg hvordan du lager en Kanvas på Facebook. Du lærer hvordan man skisser en Kanvas ved hjelp av penn og papir. Du lærer også hvordan man lager en Kanvas-mal. Avslutningsvis lærer du hvordan man lager og publiserer en Kanvas basert på en Kanvas-mal. Velkommen til Kurs i Facebook: Kanvas (2017). Programvaren er gratis. 

Studietimer:
3
Innsendinger:
1

Power Editor er et avansert annonseverktøy fra Facebook. Power Editor er laget for annonsører som ønsker å opprette, redigere og publisere mange annonser, og samtidig ha full kontroll over sine markedsføringskampanjer.

I dette kurset lærer du å bruke Power Editor. Kurset har en teknisk tilnærming, det betyr at du ikke lærer markedsføringsstrategier, men hvordan verktøyet fungerer. Kurset omfatter hvordan du lager, rediger og dupliserer kampanjer, annonsesett og annonser. Du lærer også hvordan eksporterer annonser fra Power Editor, redigerer annonsene i Microsoft Excel og importerer annonsene tilbake til PowerEditor – en funksjon som er svært nyttig for deg som jobber med mange annonser. Programvaren er gratis. 

Studietimer:
4
Innsendinger:
1

I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil.

I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto på Instagram. Deretter lærer du hvordan man bruker applikasjonen. Videre lærer du hva man kan gjøre for å skape engasjement og dialog med følgerne sine på Instagram. Avslutningsvis lærer du hvordan man publiserer bilder og video på Instagram, legger til bildetekst og emneord + mye mer. Programvaren er gratis. 

Studietimer:
4
Innsendinger:
1

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. LinkedIn har circa 1,1 millioner norske medlemmer, og kan derfor potensielt bli en god markedsføringskanal for din bedrift eller organisasjon.

I dette kurset lærer du å annonsere på LinkedIn. Du lærer å lage annonser, definere en målgruppe, velge et budsjett og analysere effekten av markedsføringskampanjene dine ved hjelp av LinkedIn og Google Analytics. Kurset dekker, kort fortalt, alt du trenger for å komme raskt i gang med annonsering på LinkedIn. Programvaren er gratis. 

Studietimer:
4
Innsendinger:
1

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.