For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!

Digital markedsføring (del 3)

Gjennomføring:
Nettstudier med fleksibel oppstart
Nettstudier med fleksibel oppstart
Pris:
kr 9 500,-
Studietid:
6 måneder

Digital markedsføring (del 3) er en pakke videokurs som dekker sentrale teknologier og teknikker som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring.

Du lærer å lage en profesjonell nettside med WordPress, øke synligheten til én eller flere nettsider med søkemotoroptimalisering, designe vakre nyhetsbrev med Mailchimp og lage effektive landingssider som skaper virkelige resultater. 

Kursene er videobasert, bruker norske versjoner av programvare og holdes på norsk.

Programvaren er gratis og det kreves at du har din egen nettside.

Dette er første del av vårt nettkurs som omhandler webutvikling. I denne delen kommer du til å lære hva HTML er, hvorfor det er nyttig og hvordan du tar det i bruk. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele prosessen, og i slutten av kurset har du laget din egen nettside ved hjelp av HTML.

I begynnelsen av kurset lærer du å skrive HTML. Dette omfatter hvordan du legger til overskrifter, paragrafer, lister, linker og bilder. Du lærer også hvordan du definerer strukturen til en nettside ved hjelp av HTML. Programvaren er gratis. 

Innsendinger:
1

Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte. Programvaren er gratis. 

I starten av kurset lærer du hvordan relevans, autoritet og nettsidens arkitektur påvirker synligheten til en side. Deretter lærer du hvordan man finner, analyserer og implementere nye søkeord. Du lærer også hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking. Videre lærer du hvordan nettsidens hurtighet, struktur og navigasjon påvirker ranking. Avslutningsvis lærer du hvordan inngående, interne og utgående linker påvirker synligheten til en side.

Kursdetaljer

I kapittel 1 lærer du hva søkemotoroptimalisering er og hva søkemotor vektlegger når den avgjør hvilke sider som vises øverst i det organiske søkeresultatet. Du lærer også hvordan relevans, autoritet og arkitektur påvirker ranking.

I kapittel 2 lærer du hvordan man finner ut hvilke type søkeord som det er best å søkemotoroptimalisere en side rundt. Du lærer også hvordan du bør implementere søkeordet på en side. Dette omfatter hvordan du bruker søkeordene i URL-adressen, meta-tittel, meta-beskrivelse, sidetittel, h1, h2, img, href, osv.

I kapittel 3 lærer du hvilke type innhold du bør produsere hvis du ønsker å oppnå høy ranking i det organiske søkeresultatet. Du lærer også hvorfor søkemotoren nå har blitt smartere og på hvilke måte dette påvirker søkemotoroptimalisering fremover.

I kapittel 4 lærer du hvordan nettsidens hurtighet og serverens stabilitet påvirker ranking. En treg og ustabil nettside vil resultere i svekket synlighet. Det er derfor viktig at nettsiden er rask og stabil. Du lærer også hvordan nettsidens struktur og navigasjon påvirker synlighet. Hvis nettsiden er rotete for mennesker, vil søkemotoren straffe dette med svekket synlighet.

I kapittel 5 lærer du hvordan inngående linker påvirker ranking. Hvis en nettside med høy autoritet og høy relevans, linker til nettsiden din, da vil dette gi økt ranking. Du lærer også hvordan interne linker, utgående linker, aktivitet på sosiale medier og brukersignaler påvirker ranking.

Innsendinger:
1

Innholdsmarkedsføring er en strategi for markedsføring som går ut på å produsere innhold som er av interesse for personer som bedriften definerer som potensielle kunder.

Lær hvordan du lager og driver en blogg for din bedrift, sammen med kursinstruktør Espen Faugstad.

Du lærer å sette mål, definere målgruppe, lage innholdsstrategi og bruke verktøy som: WordPress, Google Analytics og Mailchimp. Kurset er videobasert og holdes på norsk. 

Innsendinger:
1

Mailchimp er et markedsledende og brukervennlig verktøy for e-postmarkedsføring. Mailchimp gjør det utrolig enkelt å lage og sende ut nyhetsbrev til kunder. Firmaet ble grunnlagt i 2001 og brukes av 14 millioner mennesker og bedrifter. Verktøyet er gratis å bruke så lenge under 2000 personer abonnerer på nyhetsbrevet ditt.

I dette kurset kommer Espen Faugstad til å lære deg alt du trenger for å bruke Mailchimp. I starten av kurset lærer du hvordan man lager en konto. Deretter lærer du hvordan man importerer abonnenter og lager påmeldingsskjemaer. Videre lærere du hvordan man lager en mal som gjenspeiler bedriftens grafiske profil. Avslutningsvis lærer du hvordan man sender ut nyhetsbrev til kunder. Velkommen til Mailchimp!

Innsendinger:
1

WordPress brukes av millioner av nettsider og blogger verden over. I dette kurset lærer du å lage din egen WordPress-baserte nettside. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom prosessen, og hjelpe deg med å få mest mulig ut av WordPress.

I starten av kurset lærer du å installere WordPress på en server. Deretter lærer du å publisere sider og innlegg. Dette omfatter hvordan du legger til tekst, overskrifter, linker, bilder og video. Videre lærer du å installere og ta i bruk WordPress-baserte temaer. Avslutningsvis lærer du å installere WordPress-baserte utvidelser som: Akismet, Google XML Sitemaps, SEO by Yoast, Contact Form 7, Shareaholic, m.m. Programvaren er gratis. 

Innsendinger:
1

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.