Front Office Management oversatt til norsk, er resepsjonsledelse. Resepsjonen er vanligvis en gjests første og siste kontakt med hotellets ansatte, og derfor er jobben som gjøres i resepsjonen helt avgjørende for gjestens tilfredshet med besøket.
For å jobbe i resepsjon, må du kunne kommunisere godt med forskjellige type gjester, med medarbeidere i avdelingen og med medarbeidere fra alle øvrige avdelinger. Salg, markedsføring og administrasjon er også sentrale oppgaver i resepsjonen.
Dette fagskoleemnet er en del av fagskoleutdanningen, Resepsjonsledelse, men det kan også bestilles separat som et enkeltemne.
Fagskoleemnet Front Office Management, tar utgangspunkt i hvordan et fullservicehotell er organisert, og dekker alle arbeidsoppgaver det forventes at en resepsjonsleder behersker.
Som resepsjonsleder har man blant annet ansvaret for:
- Kommunikasjon med gjester og medarbeidere
- Organisering av personell og eiendom
- Reservasjon og gjesteregistrering
- Gjestemottak og -avskjed
- Styring av priser og betaling
- Salg og markedsføring
- Miljø og sikkerhet
Sentralt i Front Office Management, er at alle disse oppgavene skal utføres med en profesjonell holdning og med et smil om munnen.
Hva er fagskoleemner?
Fagskoleemner, er enkeltemner fra fagskoleutdanningene våre, som gir studiepoeng. Ved å legge til rette for at du kan ta kun ett av emnene i en fagskoleutdanning, gjør vi det lettere å velge akkurat det faglige påfyllet du trenger. Ønsker du å ta hele fagskoleutdanningen? Her finner du fagskoleutdanningene våre.