For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!


Innføring i Resepsjonsledelse (kurs)

Utdanningsnivå:
Kurs
Oppstart:
Start når du vil
Studietilgang:
6 måneder
Innsendinger:
2 stk
Pris:
kr 9 000,-
Utdanningsnivå:
Kurs
Oppstart:
Start når du vil
Innsendinger:
2 stk
Studietilgang:
6 måneder
Pris:
kr 9 000,-

Få kunnskapen du trenger for å kunne lede en moderne hotellresepsjon.

En gjestfri og effektiv resepsjon er alfa og omega for enhver bedrift som tar imot besøkende. Her dannes både førsteinntrykket og sisteinntrykket av virksomheten, og den interaksjonen som finner sted her er avgjørende for gjestens tilfredshet med besøket. Innføring i resepsjonsledelse tilbyr den kunnskapen og de verktøyene som trengs for å kunne lede en moderne hotellresepsjon på en profesjonell og gjestevennlig måte.

Kurset kan også tas som fagskoleemne som gir deg 10 stp. Se her for fagskoleemne

Studentene skal etter endt kurs være i stand til å bidra til ledelsen av en resepsjon i et hotell eller annen overnattingsvirksomhet. Avhengig av tidligere hotellerfaring og øvrig utdanning, vil studenten kunne ta et mer eller mindre selvstendig lederansvar. Utdanningen er også relevant for andre typer stillinger innen reiselivet som for eksempel cruiseskip, konferansefasiliteter eller ulike typer turistattraksjoner. Studentene vil med dette studiet også være godt forberedt på resepsjonsarbeid i virksomheter utenfor reiselivet.

Studietimer:
250

Dette kurset tilbys som nettstudium med fleksibel oppstart. Du kan begynne studiene når du vil, og du gjennomfører i eget tempo. I nettskolen finner du lesestoff, videoer, begrepsforklaringer, oppgaver og refleksjoner.

I løpet av studietiden har du tilgang på faglærer og studieveileder som kan svare på faglige og praktiske spørsmål du måtte ha. Til læreren sender du innsendingsoppgaver slik at du får faglig veiledning og råd i læringsprosessen.

Studentene skal etter endt kurs være i stand til å bidra til ledelsen av en resepsjon i et hotell eller annen overnattingsvirksomhet. Avhengig av tidligere hotellerfaring og øvrig utdanning, vil studenten kunne ta et mer eller mindre selvstendig lederansvar. Utdanningen er også relevant for andre typer stillinger innen reiselivet som for eksempel cruiseskip, konferansefasiliteter eller ulike typer turistattraksjoner. Studentene vil med dette studiet også være godt forberedt på resepsjonsarbeid i virksomheter utenfor reiselivet.

Etter å ha fullført dette kurs, skal du blant annet:

  • Ha kunnskap om hotellfaglige begreper, prosesser og verktøy som anvendes i utøvelse av ledelse av en hotellresepsjon.
  • Ha kunnskap om hotellbransjen, hotellers organisering og resepsjonsfaglige oppgaver.
  • Kunne anvende kunnskap om resepsjonsledelse, økonomi og markedsføring i planlegging og daglig drift av en hotellresepsjon.

Det er ingen opptakskrav for å starte på kurset. 

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.

    • Hotel Front Office Management ISBN: 9780470637524