Dette lærer du i emnet Reiselivsmarkedsføring:
Reiselivsnæringen tilbyr et produkt som på mange måter er annerledes enn andre varer og tjenester. Dette krever en tilpasset tilnærming til salg og markedsføring. I dette emnet tar vi utgangspunkt i hva som er spesielt med reiselivsproduktet, og forsøker å bruke både nye- og mer velprøvde virkemidler i arbeidet med å tilfredsstille ønsker og behov i reiselivsmarkedet.
Eksempler på aktuelle tema:
- Definisjon av markedsføring
- Markedsføring av reiselivsprodukter
- Etikk og lovverk
- Situasjonsanalyse
- Kjøpsatferd
- Markedsundersøkelser
- Markedssegmentering
- Konkurransemidlene
- Digital markedsføring
- Markedsstrategi
- Markedsplanlegging
Dette fagskoleemnet kan du studere som en del av fagskolene Reiselivskoordinator og Resepsjonsledelse, men det kan også kjøpes separat. Fullført emne vil gi deg 10 studiepoeng som kan brukes dersom du senere ønsker å søke innpass i en av disse fagskolene.