For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!


Service og vertskap (kurs)

Utdanningsnivå:
Kurs
Oppstart:
Start når du vil
Studietilgang:
3 måneder
Innsendinger:
1 stk
Pris:
kr 6 500,-
Utdanningsnivå:
Kurs
Oppstart:
Start når du vil
Innsendinger:
1 stk
Studietilgang:
3 måneder
Pris:
kr 6 500,-

Reiselivstjenester skapes i møter mellom mennesker, og for at disse møtene skal bli vellykket, kreves god opplæring og godt forarbeid. Service og Vertskap passer for deg som liker å omgås mennesker og som ønsker å bli bedre på å skape meningsfulle kunderelasjoner.

Å tilby god service og godt vertskap er alfa og omega for alle virksomheter som tar imot gjester. Dette kurset diskuterer metoder og verktøy som brukes i reiselivet for å sikre at besøkende turister får en hyggelig opplevelse, prater positivt om denne opplevelsen til andre, og kommer tilbake ved senere anledninger.

Kurset kan også tas som fagskoleemne som gir deg 5 stp. Se her for fagskoleemne

Aktuelle temaer

  • Særegenheter ved tjenester
  • Vertskapets rolle i reiselivet
  • Forventninger og tilfredshet
  • Tjenesteutvikling og leveranse
  • Opplevelsesrom i reiselivet
  • Håndtering av vanskelige situasjoner
  • Tverrkulturell forståelse
Studietimer:
125

Dette kurset tilbys som nettstudium med fleksibel oppstart. Du kan begynne studiene når du vil, og du gjennomfører i eget tempo. I nettskolen finner du lesestoff, videoer, begrepsforklaringer, oppgaver og refleksjoner.

I løpet av studietiden har du tilgang på faglærer og studieveileder som kan svare på faglige og praktiske spørsmål du måtte ha. Til læreren sender du innsendingsoppgaver slik at du får faglig veiledning og råd i læringsprosessen.

Kunnskapene og ferdighetene du tilegner deg i løpet av denne utdanningen vil åpne for flere arbeidsmuligheter innenfor reiseliv samtidig som mye av det som læres også kan overføres til andre typer virksomhet.

Med denne utdanningen vil du kunne fylle ulike roller innen ulike typer reiselivsbedrifter som for eksempel:

  • Hotell og annen overnatting
  • Restaurant og annen bespisning
  • Cruiseskip og andre transportselskap
  • Fornøyelsespark og andre turistattraksjoner
  • Festivaler og andre arrangement
  • Destinasjonsselskap
  • Reisebyrå
  • Turoperatør

 

Type arbeidsoppgaver vil variere, men følgende vil være spesielt aktuelle:

  • Resepsjon og kundebehandling
  • Salg og booking
  • Markedsføring og relasjonsbygging
  • Produkt- og destinasjonsutvikling
  • Administrasjon og ledelse
  • Utredning og planlegging

 

Hvilket nivå vil også variere da reiselivsnæringen kjennetegnes av virksomheter med stor spredning i størrelse og struktur. Nivå og stilling vil naturligvis også avhenge av øvrige kvalifikasjoner.

Etter å ha fullført dette kurset, skal du blant annet:

  • ha kjennskap til sentrale begreper og teorier innen markedsføring samt forståelse for deres anvendelse innen reiseliv
  • kunne iverksette og koordinere tiltak for å bedre servicekvaliteten og gjestetilfredsheten ved destinasjoner og reiselivsvirksomheter

Det er ingen opptakskrav for å starte på kurset. 

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.

  • ServiceledelseISBN: 9788205445208