Å tilby god service er alfa og omega for alle virksomheter, enten de opererer innen tjenesteytende næringer, eller innen vareproduksjon. Serviceledelse tar for seg metoder og verktøy som brukes for å sikre at kunder får en hyggelig serviceopplevelse, prater positivt om denne opplevelsen til andre, og kommer tilbake til bedriften ved senere anledninger.
Dette fagskoleemnet er en del av fagskoleutdanningen, Servicelederskolen, men det kan også bestilles separat som et enkeltemne.
I dette emnet får du en bred innføring i de hovedoppgavene som inngår i profesjonell serviceledelse. Vi vil blant annet forsøke å besvare følgende spørsmål:
- Hvordan skiller tjenestevirksomheter seg fra vareproduserende næringer?
- Hvordan bør man jobbe med markedsføring av tjenester?
- Hvordan styre kunders forventninger og oppnå kundetilfredshet?
- Hvordan sikre høy servicekvalitet i tjenesteproduksjonen?
- Hvordan håndtere klager og vanskelige situasjoner?
Som serviceleder, må man være dyktig på kundebehandling, men man skal også huske på at en bedrifts ansatte også kan sees på som interne kunder av bedriften. I dette perspektivet er all ledelse serviceledelse, og dermed noe som angår alle virksomheter.
Hva er fagskoleemner?
Fagskoleemner, er enkeltemner fra fagskoleutdanningene våre, som gir studiepoeng. Ved å legge til rette for at du kan ta kun ett av emnene i en fagskoleutdanning, gjør vi det lettere å velge akkurat det faglige påfyllet du trenger. Ønsker du å ta hele fagskoleutdanningen? Her finner du fagskoleutdanningene våre.