Konflikter på jobben - Personalledelse

I kurset Konflikter på jobben lærer du å registrere en konflikt før det er for sent og se hvilket stadium konflikten befinner seg på.

Kurset gir innsikt i metoder og redskapene som finnes for å løse konflikter, og hjelper deg til å velge det redskapet som passer best til den aktuelle konflikten.

Innsendinger

3

Studietid

90 timer

Innhold

Konflikter betyr tap av tid, ineffektivitet og ubrukte muligheter. Det er derfor viktig å få snudd samarbeidsproblemer til å bli positive og problemfattige situasjoner - både for deg selv og for bedriften du arbeider i.

Du skal ikke avfinne deg med konflikter og vanskelige personer. Ved å gjøre noe med saken vil du som oftest få positive erfaringer som er verdt å ta med seg både på jobben og hjemme.

Mange års forskning på konflikthåndtering gjør det mulig å gi både ledere og ansatte innsikt i og forståelse av hvilke redskaper de kan bruke for å løse konflikter på en konstruktiv måte.

Når du er ferdig med dette kurset, skal du kunne

  • definere konflikters innhold/natur
  • litt om forskjellige typer konflikter
  • vite hvorfor og hvordan konflikter oppstår
  • se de ulike faser i en konflikt
  • se gruppers natur og gruppekonflikters natur
  • konflikthåndteringsstiler
  • konstruktiv strategi for løsing av konflikter
  • meglerrollen
  • bygge for samarbeid
 

Mer informasjon

Bokliste

Ved kjøp av studier eller kurs får du kjøpt bokpakken hos haugenbok.no ved å klikke her.

Hvor kan du bestille emnet?

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Lukk