Hopp til hovedinnholdet

Oppdatert info om Covid-19. Les mer.

Kontoradministrasjon

Her får du kunnskap om kontorarbeid, administrative oppgaver og arkivering. Hensikten med emnet er å sikre at du kan utarbeide korrekt juridisk korrespondanse i brevs form, og ved hjelp av relevante programvarer, kunne fylle ut korrekte dokumenter og dermed bidra til en flytende overgang av kommunikasjonen mellom klient, advokat og rettsinstansene.

Innhold

Du får kunnskap om de rettslige kravene til utforming av ulike juridiske dokumenter, eksempelvis ved bruk av dokumentmaler. Vi vil ha fokus på å lære om dokumentenes funksjoner og samtidig knytte bruken av dokumentene opp mot fremtidige arbeidsoppgaver.

Det er viktig at du som Juridisk Kontormedarbeider er god i rettskrivning, og har et variert språk, slik at budskapet fremstilles på en presis måte. Du vil også lære å bruke presentasjonsverktøy, få kjennskap til rapporter og annen intern kommunikasjon.

*Det tas forbehold om endringer

 

Mer informasjon

Hvor kan du bestille emnet?

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Lukk