Ledelse, økonomi og markedsføring

Emnet behandler temaene ledelse, økonomi og markedsføring i sammenheng.

Ledelse gir blant annet en innføring i kommunikasjon, motivasjon, organisasjonspsykologi, HMS-arbeid og psykososialt arbeidsmiljø. Ansettelser, medarbeidersamtaler og oppsigelser vies stor oppmerksomhet. 

Studiepoeng

15

Innsendinger

4

Studietid

450 timer

Innhold

Økonomi står inntekter og kostnader, regnskap og budsjett og lønnsomhetsvurderinger sentralt. 

I Markedsføring  behandles markedsplanmodellen hvor temaer som  markedsstrategiprosessen, forretningsideer, kjøpsatferd, markedsundersøkelser, situasjonsanalyser og markedssegmentering er grunnleggende . Konkurransemidlene pris, produkt, distribusjon, påvirkning og personal gjennomgås grundig. Etikk og lover innen markedsføring behandles.

 

Mer informasjon

Eksamensinformasjon

Ledelse, økonomi, markedsføring (8134)

  • Pris eksamen kr 2 300,-
  • Hjemmeeksamen
  • Neste eksamen: 18.11.2019 12:00

Bokliste

Ved kjøp av studier eller kurs får du kjøpt bokpakken hos haugenbok.no ved å klikke her.

Hvor kan du bestille emnet?

This site uses cookies. Read more about cookies here. Lukk