Hopp til hovedinnholdet

Skolen avlyser all stedbasert undervisning og legger om til nett! Les mer.

Revenue Management

Revenue management kan forklares som konsepter og analytiske verktøy som brukes for å reservere begrensede ressurser. I et hotells tilfelle innebærer dette å styre ressursene og optimere omsetningen. 

Hoteller trenger medarbeidere som behersker teknikker for å selge: «rett produkt, til rett tid til rett pris til rett segment, for rett periode i rett kanal (Kristiansen, SOP Revenue Management, Thon Hotels, 2014)».

Studiepoeng

5

Innsendinger

1

Studietid

150 timer

Innhold

Velutviklede og sofistikerte dataprogrammer er som regel brukt til å foreta innhenting av informasjonen for å prissette produktene riktig. Emnet omhandler konseptene, tankegangen og arbeidet fra det enkelte hotells side som ligger bak prissetting av hotellets tjenester før disse mates inn i systemene det være seg både for kjedehoteller med sine sofistikerte systemer så vel som små uavhengige hoteller som utfører arbeidet manuelt.

 

Mer informasjon

Eksamensinformasjon

Revenue Management (RM) (8135)

  • Pris eksamen kr 2 150,-
  • Hjemmeeksamen
  • Neste eksamen: 15.06.2020 12:00

Hvor kan du bestille emnet?

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Lukk