Hopp til hovedinnholdet

Oppdatert info om Covid-19. Les mer.

Varehandel, salg og markedsføring

Emnet gir en innføring i varehandel, salg og markedsføring. Emnet tar for seg de grunnleggende og vesentlige elementene innen markedsføring. Eksempler på tema er segmentering, markedsundersøkelser, markedskommunikasjon, samt konkurransemidlene produkt, pris og distribusjon.

Innhold

For at du skal få en helhetsforståelse for faget, trekkes det inn tidsaktuelle tema fra arbeidslivet. I tillegg vil studentene bruke alt de lærer i en praktisk case som bygger bro mellom teori og praksis. Det skaper et helhetsbilde av hvordan praktisk markedsføring innen varehandelen fungerer. Emnet tar også for seg bruk av digitale verktøy som internett og sosiale medier.

Sentrale tema innen varehandel er:

  • varehandel i et historisk perspektiv
  • butikktyper
  • driftsformer og eierforhold innen varehandel
  • fagterminologi
  • trender og utviklingstrekk i næringen
  • styring og ledelse
  • sikkerhet knyttet opp mot arbeidskultur

Bedriftsbesøk, casestudier og gjesteforelesninger fra varehandelen er en viktig del av emnet. Kunnskapen og ferdighetene du tilegner deg, vil gi deg kompetansen du trenger for å få et helhetsbilde av hvordan en butikk fungerer.

 

Mer informasjon

Hvor kan du bestille emnet?

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Lukk