Hopp til hovedinnholdet

Yrkesrettet utdanning

Forbrukeratferd - psykologi og markedsføring

Kurset "forbrukeratferd - psykologi og markedsføring" er en introduksjon til forståelse av forbrukeres atferd og hvordan denne påvirker virksomheters markedsføringsstrategier.

Studiet av forbrukeratferd er tverrfaglig og henter prinsipper og modeller fra en rekke ulike disipliner som psykologi, sosialpsykologi, sosialantropologi og økonomi.

Innsendinger

1

Studietid

Yrkesrettet utdanning

Forbrukeratferd - psykologi og markedsføring

Kr 5 800,-

Ekskl. Bøker.

Emner

Det primære målet med kurset er å øke din forståelse for forbrukernes atferd og gjøre deg i stand til å bruke denne forståelsen i arbeidet med markedsføringsstrategier.

Fra et ledelsesperspektiv trenger bedrifter kunnskap om forbrukeratferd for å utvikle, evaluere og iverksette effektive markedsføringsstrategier. Kurset fokuserer derfor både på teoretiske konsepter ved forbrukeratferd og anvendelsen av disse konseptene i markedsføringsarbeidet.

Obligatoriske fag

Forbrukeratferd - psykologi og markedsføring

Emnet forbrukeratferd er en introduksjon til forståelse av forbrukeres atferd og hvordan denne påvirker virksomheters markedsføringsstrategier.

Studiet av forbrukeratferd er tverrfaglig og henter prinsipper og rammer fra en rekke ulike disipliner som psykologi, sosialpsykologi, sosialantropologi og økonomi. Målet er å øke forståelsen for forbrukernes atferd og bruke denne forståelsen i arbeidet med markedsføringsstrategier.

Mer informasjon

Læringsmål

  • Kunnskap om anvendelser av forbrukeratferd i markedsføring
  • Kunnskap om hvordan forståelse for forbrukeratferd tilfører verdi til markedsføringsstrategier
  • Kunne analysere forbrukernes atferd ved hjelp av relevante teorier og modeller som rammeverk
  • Kunne endre og utvikle markedsføringsstrategier som er basert på kundeforståelse
  • Være i stand til å kommunisere forbrukeratferd til fagfolk fra andre funksjonsområder

Karrieremuligheter

  • Utvikling av markedsplaner og markedsføringsstrategier
  • Kartlegging og forståelse av kunder og forbrukere
  • Markedsføring og salg

Samarbeids­partnere

Høgskolen i Buskerud

Finansiering

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.

Bokliste

Ved kjøp av studier eller kurs får du kjøpt bokpakken hos haugenbok.no ved å klikke her.

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Lukk