Åpningstider:
kl 08 - 18 (man-tors) og kl 08 - 16 (fred)
Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!
Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som har ambisjoner om å arbeide i produksjonen og ledelse av primært resepsjonen i et hotell, men mangler formell bakgrunn. Dette gjelder både de som søker seg mot denne type stillinger så vel som medarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for et internt opprykk.
Utdanningen fokuserer på arbeidsoppgaver som ledelse, økonomistyring og markedsføring, revenue management og front office management.
30
7
12 mnd
Du starter med emnet Ledelse, økonomi og markedsføring.
Hvis du foretrekker å ha læreboken Hotel Front Office Management 5th Edition som e-bok, kan du kjøpe den her. I så fall bør du fjerne papirboken fra boklisten hvis du bestiller fra Haugenbok.no.
Opptakskrav:
Det stilles krav om fullført og bestått videregående opplæring eller tilsvarende realkompetanse. Fullført videregående opplæring er: Fagbrev som resepsjonist.
Realkompetansevurdering - relevant bakgrunn kan være:
Hvis du ønsker å søke om støtte fra Lånekassen, vær oppmerksom på at du må velge «Treider fagskoler – nettbasert» som lærested.
Ledelse, økonomi og markedsføring | Studiepoeng: 15 | ||
Emnet behandler temaene ledelse, økonomi og markedsføring i sammenheng. Ledelse gir blant annet en innføring i kommunikasjon, motivasjon, organisasjonspsykologi, HMS-arbeid og psykososialt arbeidsmiljø. Ansettelser, medarbeidersamtaler og oppsigelser vies stor oppmerksomhet. |
|||
Front Office Management | Studiepoeng: 10 | ||
Front Office Management oversatt til norsk er resepsjonsledelse. Vi definerer hotellets resepsjon som selve nervesenteret i et hotell. Det er vanligvis en gjests første og siste kontakt med hotellets ansatte. Arbeidsplassen preges av kommunikasjon med forskjellige type gjester, med medarbeidere i avdelingen og med medarbeidere fra alle øvrige avdelinger. Videre er arbeidsoppgaver av regnskapsmessig karakter, markedsføring og ledelse sentrale. Emnet tar utgangspunkt i hvordan et fullservicehotell er organisert og behandler alle arbeidsoppgaver det forventes at en leder i resepsjonen på et fullservicehotell behersker. |
|||
Revenue Management | Studiepoeng: 5 | ||
Revenue management kan forklares som konsepter og analytiske verktøy som brukes for å reservere begrensede ressurser. I et hotells tilfelle innebærer dette å styre ressursene og optimere omsetningen. Hoteller trenger medarbeidere som behersker teknikker for å selge: «rett produkt, til rett tid til rett pris til rett segment, for rett periode i rett kanal (Kristiansen, SOP Revenue Management, Thon Hotels, 2014)». |
Etter avsluttet og bestått utdanning, skal studenten ha tilegnet seg kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse hvor:
Kunnskaper
Kandidaten:
Ferdigheter
Kandidaten:
Generell kompetanse
Kandidaten:
Studentens oppnåelse av kunnskaper, ferdigheter og kompetanse blir testet gjennom utdanningens obligatoriske arbeider og avsluttende eksamen.
Studentene skal etter endt utdanning være i stand til å arbeide i en hotellresepsjon eller konferanseavdelingen hos de store hotellkjedene hvis studenten ikke har tidligere hotellerfaring og være en kandidat til resepsjonslederjobb hvis tidligere praksis er relevant.
Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.
Det stilles krav om fullført og bestått videregående opplæring eller tilsvarende realkompetanse. Fullført videregående opplæring er: Fagbrev som resepsjonist.
Realkompetansevurdering - relevant bakgrunn kan være:
Ved kjøp av studier eller kurs får du kjøpt bokpakken hos haugenbok.no ved å klikke her.