Åpningstider:
kl 09 - 16 (man-fre)
Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!
Å yte god service overfor andre mennesker, er noe alle bør- og kan, bli bedre på - som privatpersoner, som kundebehandlere og som ledere. I dagens tjenestesamfunn, er kompetanse i serviceledelse et konkurransefortrinn både for arbeidstakere og virksomheter, og dette fagskoleemnet gir deg en solid innføring i faget.
7.5
5
12 mnd
Å tilby god service er alfa og omega for alle virksomheter, enten de opererer innen tjenesteytende næringer, eller innen vareproduksjon. Serviceledelse tar for seg metoder og verktøy som brukes for å sikre at kunder får en hyggelig serviceopplevelse, prater positivt om denne opplevelsen til andre, og kommer tilbake til bedriften ved senere anledninger.
Dette fagskoleemnet er en del av fagskoleutdanningen, Servicelederskolen, men det kan også bestilles separat som et enkeltemne.
I dette emnet får du en bred innføring i de hovedoppgavene som inngår i profesjonell serviceledelse. Vi vil blant annet forsøke å besvare følgende spørsmål:
Som serviceleder, må man være dyktig på kundebehandling, men man skal også huske på at en bedrifts ansatte også kan sees på som interne kunder av bedriften. I dette perspektivet er all ledelse serviceledelse, og dermed noe som angår alle virksomheter.
Hva er fagskoleemner?
Fagskoleemner, er enkeltemner fra fagskoleutdanningene våre, som gir studiepoeng. Ved å legge til rette for at du kan ta kun ett av emnene i en fagskoleutdanning, gjør vi det lettere å velge akkurat det faglige påfyllet du trenger. Ønsker du å ta hele fagskoleutdanningen? Her finner du fagskoleutdanningene våre.
Serviceledelse | Studiepoeng: 7,5 | ||
I kurset Serviceledelse gis en bred innføring i ulike syn på ledelse og de hovedoppgaver som inngår i profesjonell serviceledelse samt ulike organisasjonsformer og hvordan disse påvirker organisasjonens funksjon. |
Dette fagskoleemnet gir deg:
Avhengig av hvilken øvrig kompetanse du besitter, vil serviceledelse forberede deg på ulike typer jobber med ulik grad av lederansvar. Serviceledelse er noe alle ledere bør beherske - uansett hvilken virksomhet man jobber innenfor. Eksempler på relevante jobber kan være butikksjef, kundeserviceleder, salgs- og markedskonsulent, personalansvarlig, teamleder eller veileder/rådgiver. Det er et stort behov for gode serviceledere i det private næringsliv så vel som i det offentlige.
Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.
Denne utdanningen er godkjent for å søke lån og stipend i Lånekassen, men du kan ikke ta forbehold om støtte når du søker. Derfor bør du sjekke at du er støtteberettiget hos Lånekassen før du søker. Her kan du leser mer om hvordan du søker Lån og stipend i Lånekassen.
Fullført videregående skole, fagbrev eller erfaring i forbindelse med jobb, kurs, frivillig arbeid og verv innen ulike organisasjoner.
Søkere med annen utdanning enn norsk eller nordisk videregående opplæring, må i tillegg dokumentere kunnskaper og ferdigheter i norsk tilsvarende Norsk Vg1 studieforberedende, Norsk Vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram eller bestått Norskprøve 3, med resultat B1 på muntlig og skriftlig del.
Ved kjøp av studier eller kurs får du kjøpt bokpakken hos haugenbok.no ved å klikke her.