Hopp til hovedinnholdet

Korte kurs

Søkemotoroptimalisering

Søkemotoroptimalisering er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man øker synligheten til en eller flere sider på internett.

Du lærer hvordan relevans, autoritet og arkitektur påvirker hvor høyt en nettside ranker i Googles organiske søkeresultater og hva du kan gjøre for å fange førsteplassen på Google og motta tusenvis av gratis besøkende til din nettside.

Innsendinger

3

Studietid

Korte kurs

Søkemotoroptimalisering

Kr 4 500,-

Emner

Kurset er videobasert og holdes på norsk.

Obligatorisk

HTML: webutvikling (1 av 4) Kan kjøpes separat

Dette er første del av vårt nettkurs som omhandler webutvikling. I denne delen kommer du til å lære hva HTML er, hvorfor det er nyttig og hvordan du tar det i bruk. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom hele prosessen, og i slutten av kurset har du laget din egen nettside ved hjelp av HTML.

Søkemotoroptimalisering: komplett (2016) Kan kjøpes separat

Søkemotoroptimalisering (også kalt for SEO) er en teknikk man bruker for å øke synligheten til en eller flere sider på internett. Denne teknikken gjør at en eller flere sider får høyere plassering i søkemotorens organiske søkeresultater. I dette kurset vil kursinstruktør Espen Faugstad lære deg alt du trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en effektiv måte.

Søkemotoroptimalisering: ekspert Kan kjøpes separat

Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke synlighet til en eller flere sider på internett. Det handler om å overbevise Google om at nettsiden din fortjener bedre eksponering enn konkurrentenes nettsider.

Dette kurset passer for deg som har grunnleggende forståelse av søkemotoroptimalisering, og som nå ønsker å ta et steg videre. Kursinstruktør Espen Faugstad kommer i dette kurset til å lære deg hvordan du bruker flere forskjellige SEO-verktøy.

Mer informasjon

Kompetanse

I dette kurset lærer du å øke synligheten til en eller flere sider på internett ved hjelp av søkemotoroptimalisering (SEO).

  • Hva vektlegger søkemotoren når den avgjør hvilke sider som skal vises øverst i resultatlisten
  • Hvordan øke egen ranking ved å optimalisere for økt relevanse, økt autoritet og økt brukervennlighet
  • Hvordan velge søkeord
  • Analysere søkeord for å avdekke fordeler og ulemper 
  • Hvordan innhold og struktur påvirker rankingen til en eller flere sider på Internett
  • Skrive innhold med fokus på kvalitet fremfor kvantitet
  • Holistisk tilnærming
  • Betydningen av enkel, logisk og lettforståelig struktur og navigasjon
  • Hva er god struktur og hva er en god URL-adresse?
  • Hvordan påvirker nettsidens hurtighet rankingen
  • Optimalisere nettsider for hurtighet
  • Optimalisere bilder, aktivere cache, komprimere HTML/CSS/JavaScript, m.m.
  • Hvordan linker, sosiale medier og brukersignaler påvirker ranking i Googles organiske søkeresultater
  • Optimalisere for flere linker, økt engasjement og bedre brukersignaler

Finansiering

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.

Opptakskrav

Eksamen

Studiet avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave.

All informasjon om eksamen.

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Lukk