Emnet Ledelse for service tilhører fagskolen Serviceleder, men kan også kjøpes separat. Emnet gir deg 5 studiepoeng
Dette lærer du i emnet Ledelse for service:
Du får en praktisk og innførende forståelse av hva det innebærer å være leder i en serviceorientert virksomhet. Vi ser på hvordan du motiverer ulike typer medarbeidere, bygger tillit og håndterer daglige ledelsesutfordringer. Du lærer hvordan teamarbeid i servicesammenheng kan styrkes gjennom klare mål, støtte, tilbakemeldinger og god kommunikasjon. I tillegg får du innsikt i hvordan du skaper en felles kultur som fremmer serviceinnstilling, samarbeid og ansvarsfølelse.
Emnet fokuserer på praktiske ledelsesverktøy og grunnleggende kunnskap om ledelse, teamutvikling og medarbeideroppfølging – spesielt rettet mot deg som leder mennesker i førstelinjen.
Sentrale temaer:
-
Hva kjennetegner god ledelse i serviceyrker
-
Grunnleggende lederroller og lederstil
-
Motivasjon og trivsel i servicearbeid
-
Teamutvikling og relasjonsledelse
-
Hvordan bygge en god servicekultur internt
-
Praktiske verktøy for å lede service-team i hverdagen