For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!


Innføring i digital markedsføring

Utdanningsnivå:
Yrkesrettet utdanning og kurs
Pris:
kr 6 000,-
Studietid:
6 måneder
Gjennomføring:
Nettstudier med fleksibel oppstart
Nettstudier med fleksibel oppstart
Innsendinger:
1

Drømmer du om en karriere der positive digitale kundeopplevelser står i fokus og der internett er din arbeidsplass? Innføring i digital markedsføring gir verdifull kompetanse som gjør deg svært attraktiv for det nye arbeidslivet. Kurset åpner 15. februar, meld deg på nå for å sikre deg en plass!

Hva går kurset Innføring i digital markedsføring ut på? 

Digital markedsføring handler om å bruke digitale, nettbaserte virkemidler og kommunikasjonskanaler for å tilfredsstille kunders ønsker og behov. Internett er i dag den viktigste markedsplassen for stadig flere bedrifter og forbrukere, men kompetanse innen digital markedsføring er stadig en mangelvare i mange bedrifter og organisasjoner. I dette kurset vil du bli kjent med de mest sentrale begrepene og verktøyene som brukes i digital markedsføring, og du vil lære å mestre noen av de viktigste oppgavene en digital markedsfører vil treffe på i sitt arbeid. 

Dette får du: 

  • Grunnleggende innføring i digital markedsplanlegging og markedsstrategi 
  • Forståelse av hva datadrevet markedsføring og optimalisering går ut på 
  • Grundig gjennomgang av virkemidler som søkemotoroptimalisering, digital annonsering, sosiale medier, epost, mobil markedsføring og videomarkedsføring 
  • Praktisk rettet studium med fokus på å kunne praktisere digital markedsføring fra første dag i en bedrift 

Videre studiemuligheter etter endt kurs i Innføring i digital markedsføring

Følgende nettkurs hos NKI Nettstudier kan kombineres eller bygges på med Innføring i digital markedsføring: 

Kurset har som formål å gjøre deg kjent med de mest sentrale begrepene og verktøyene som brukes i digital markedsføring, samt lære deg å mestre noen av de viktigste oppgavene en digital markedsfører vil treffe på i sitt arbeid. 

Studietimer:
140
Innsendinger:
1

Dette kurset tilbys som et nettkurs med fleksibel oppstart. Studietiden er beregnet som deltid, slik at du kan studere ved siden av jobb. Du kan begynne kurset når du vil, og du gjennomfører i eget tempo innenfor den studietiden du har tilgjengelig. 

I nettskolen finner du pensum, aktuelle lenker, forskjellige læringsaktiviteter, innleveringsoppgaver og arbeidskrav. Vi tilbyr et variert interaktivt innhold som bidrar til læring og refleksjon. I alle kurs er det tilknyttet en faglærer og en rådgiver som kan svare på faglige og praktiske spørsmål du måtte ha i studietiden. Innleveringsoppgaver og arbeidskrav leverer du i nettskolen, og du vil fra læreren få faglig tilbakemelding, veiledning og råd i læringsprosessen. 

Du skal etter endt utdanning være i stand til å bidra i den digitale markedsføringen til en bedrift eller en organisasjon. 

Avhengig av tidligere erfaring og øvrig utdannelse, vil du kunne ta et mer eller mindre selvstendig markedsføringsansvar i virksomheten. 

I virksomheter med begrenset tilstedeværelse i digitale markedskanaler, vil kandidaten kunne bidra til betydelig effektivisering og modernisering av markedsføringen. 

Utdanningen er aktuell for en hvilken som helst type virksomhet – enten den driver med salg av varer og tjenester i det private næringsliv eller offentlig tjenesteyting. 

Det er ingen opptakskrav for å starte på dette kurset. 

Det er ingen eksamen i kurset, men for å motta kursbevis må innsendinger være bestått. 

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.

    • eMarketing - The essential guide to marketing in a digital world, ISBN: 9780639707

    Relaterte studier

    Yrkesrettet utdanning og kurs

    Google – digital markedsføring

    Yrkesrettet utdanning og kurs

    SoMe – digital markedsføring

    Yrkesrettet utdanning og kurs

    Webutvikling – digital markedsføring