Hopp til hovedinnholdet

Korte kurs

Digital markedsføring (del 1 og del 2)

Dette kurset består av pakkene Digital markedsføring del 1 og del 2. Digital markedsføring (del 1) er en pakke videokurs som dekker de fire viktigste Google-verktøyene som du bør beherske når du jobber med digital markedsføring. Og Digital markedsføring (del 2) er en pakke videokurs laget spesielt for deg som ønsker å lære alt om hvordan man markedsfører på Facebook, Instagram og Linkedin.

Innsendinger

11

Studietid

Korte kurs

Digital markedsføring (del 1 og del 2)

Kr 14 300,-

Emner

Du lærer å spore besøkende og måle konverteringer med Google Analytics, lage annonser som skaper resultater med Google AdWords, administrere sporingskoder med Google Tag Manager og påvirke hvordan en nettside indekseres med Google Search Console.

Du lærer også hvordan man øker rekkevidde til dine statusoppdateringer, hvordan man lager en kampanje, definerer en målgruppe, velger et budsjett, designer en annonse, gjennomfører en A/B-test, måler konverteringer, og veldig mye mer.

Obligatorisk

Google Analytics: komplett (2017) Kan kjøpes separat

Google Analytics er et gratis analyseverktøy fra Google som sporer trafikken fra nettstedet ditt. Google Analytics kan måle salg og konverteringer, gi detaljert innsikt i hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, hvordan de ankom nettstedet, hvilke sider de besøkte og når de forlot nettstedet ditt.

Google Analytics er en effektiv og brukervennlig rapporteringsplattform. Ved hjelp av noen få klikk kan du enkelt velge hvilke data du vil se og analysere. Du kan enkelt forstå hvilke deler av nettstedet ditt som gir gode resultater, hvilke sider som er mest populære, slik at du kan skape den beste brukeropplevelsen.

Google AdWords: komplett (2017) Kan kjøpes separat

Google Adwords er et annonseverktøy fra Google, der hvem som helst kan gå inn og by på annonseplass knyttet til spesifikke søkeord. Uavhengig om du ønsker å tiltrekke deg nye kunder eller få tidligere kunder til å returnere til nettstedet ditt, vil Google AdWords hjelpe deg med å nå målene dine.

Google Tag Manager: grunnleggende Kan kjøpes separat

Google Tag Manager (GTM) er en ny gratistjeneste fra Google som gjør det enklere å håndtere brukersporing, kampanjesporing, remarketing og diverse andre javscript-baserte koder. Google Tag Manager gir økt fleksibilitet og kontroll ved å gjøre det mulig å samle alle kodene på en plass.

Google Search Console Kan kjøpes separat

Google Search Console er en gratis tjeneste fra Google, som gjør det mulig å observere og påvirke hvordan Google indekserer nettsiden din. Kursinstruktør Espen Faugstad vil guide deg gjennom programmet, og lære deg alt du trenger for å kunne bruke Google Search Console på en effektiv måte.

Facebook: for bedrifter Kan kjøpes separat

Det blir stadig vanskeligere å få oppmerksomhet på Facebook. I 2012 klarte en gjennomsnittlig Facebook-side å nå 16% av følgerne sine. I 2014 var dette tallet redusert til 6%. I dag er tallet sannsynligvis enda lavere.

Facebook: annonsering Kan kjøpes separat

Lær hvordan man lager, publiserer og administrerer annonser på Facebook, enten det er til eget formål, eller på vegne av andre. Kursinstruktør Espen Faugstad vil lære deg alt du trenger for å få maksimalt ut av annonseverktøyet til Facebook.

Facebook: strategi og annonser (2017) Kan kjøpes separat

Det å markedsføre på Facebook er ingen stor bragd, det kan alle få til. Det som mange derimot har problemer med, det er å levere gode resultater over tid. Digital markedsføring er ikke noe man kan sette opp, for deretter å glemme. Det krever systematisk og analytisk tilnærming. Hemmeligheten ligger i å teste, evaluere, forbedre og prøve på nytt.

Facebook: Kanvas (2017) Kan kjøpes separat

Kanvas er en interaktiv mobilopplevelse på Facebook hvor bedrifter kan fortelle historier og informere om produkter eller tjenester. En Kanvas kan bestå av tekst, bilder, illustrasjoner, bildekaruseller, videoer og knapper. Det er mange grunner til å bruke en Kanvas. De lastes inn automatisk, de åpnes i fullskjerm og de er interaktive. Kort fortalt gjør de det mulig å nå ut til en målgruppe på en engasjerende og interaktiv måte.

Facebook: Power Editor (2017) Kan kjøpes separat

Power Editor er et avansert annonseverktøy fra Facebook. Power Editor er laget for annonsører som ønsker å opprette, redigere og publisere mange annonser, og samtidig ha full kontroll over sine markedsføringskampanjer.

Instagram: for bedrifter Kan kjøpes separat

I dette kurset lærer du hvordan din bedrift eller organisasjon kan bruke Instagram for å nå ut til flere potensielle kunder. Kursinstruktør Espen Faugstad guider deg gjennom hele prosessen og hjelper deg med å få mest mulig ut av din Instagram-profil.

Linkedin: annonsering (2017) Kan kjøpes separat

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk med over 567 millioner medlemmer verden over. LinkedIn har circa 1,1 millioner norske medlemmer, og kan derfor potensielt bli en god markedsføringskanal for din bedrift eller organisasjon.

Mer informasjon

Finansiering

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, avdragsordning eller annen betaler. Dette velger du i bestillingen.

Opptakskrav

Eksamen

Hver kursdel avsluttes med en obligatorisk innsendingsoppgave.

All informasjon om eksamen.

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Lukk