For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!


Service og kundebehandling

Utdanningsnivå:
Enkeltemner
Finansiering:
Lånekassegodkjent
Oppstart:
Start når du vil
3401 studenter fullførte studiene hos oss i fjor
Studietilgang:
12 måneder
Studiepoeng:
5
Innsendinger:
1 stk
Pris:
kr 9 500,-
Utdanningsnivå:
Enkeltemner
Finansiering:
Lånekassegodkjent
Oppstart:
Start når du vil
Studietilgang:
12 måneder
Studiepoeng:
5
Innsendinger:
1 stk
Pris:
kr 9 500,-
3401 studenter fullførte studiene hos oss i fjor

Nå har vi gjort nettstudiene våre enda bedre! Denne sommeren lanserer vi en oppdatert utgave av emnet Service og kundebehandling. Studiestart er 29. august! Sikre deg studieplass i dag. God service skaper gode opplevelser – og fornøyde kunder kommer tilbake. I dette emnet lærer du hvordan du blir en profesjonell og kundeorientert servicemedarbeider.

Emnet Service og kundebehandling tilhører fagskolen Serviceleder, men kan også kjøpes separat. Emnet gir deg 5 studiepoeng.

Dette lærer du i emnet 

Du får en grundig innføring i hva service innebærer, og hvorfor det er så viktig i dagens arbeidsliv – både utad mot kunder og internt i organisasjonen. Emnet gir deg praktiske verktøy og innsikt i hvordan du kan møte kundens behov, skape positive kundeopplevelser og håndtere utfordrende situasjoner. Du lærer hvordan du kan bidra til et godt omdømme for virksomheten.

Vi ser også på hvordan teknologi og organisering støtter opp under god kundebehandling, og hvorfor effektiv klagehåndtering kan være en mulighet – ikke bare en utfordring.

Målet er å gi deg ferdigheter som gjør deg til en verdifull ressurs i enhver kundeorientert virksomhet. 

Sentrale temaer: 

  • Hva service er og hvorfor det er viktig i arbeidslivet 

  • Forskjellen på varer og tjenester 

  • Relasjonsbygging og kundetilfredshet 

  • Serviceorganisasjon og servicekultur 

  • Teknologi og fysiske rammer for god service 

  • Klagebehandling og håndtering av misfornøyde kunder 

Som student hos NKI Nettstudier studerer i ditt eget tempo, når og hvor du vil. Du strukturerer studiene dine slik det passer din hverdag best, leverer oppgaver når det passer deg og melder deg opp til eksamen når du er klar for det. 

Dette får du: 

  • Tilgang til studentveiledere som kan kontaktes på telefon, chat eller e-post gjennom hele studietiden
  • Faglærer som du kan kontakte i nettskolen 
  • Eksamenswebinarer hvert semester hjelper deg i forberedelsen til eksamen 
  • I nettskolen finner du lesestoff, videoer, begrepsforklaringer, oppgaver og refleksjoner 
  • Digitalt klasserom hvor du kan møte andre studenter som studerer det samme 

Les mer om hvordan det er å være nettstudent hos NKI Nettstudier. 

Du kan velge mellom kortbetaling, faktura på totalbeløpet, Nav, avdragsordning eller at en annen privatperson eller bedrift står for betalingen. Dette velger du i bestillingen. 

  • Utdanningen er godkjent for å søke lån og stipend i Lånekassen 
  • Du kan ikke ta forbehold om støtte når du søker 
  • Du bør sjekke at du er støtteberettiget hos Lånekassen før du søker 
  • Velg «NKI fagskoler – nettbasert» som lærested i søknaden til Lånekassen 

Les mer om hvordan du søker lån og stipend hos Lånekassen

I dette emnet er det fleksibel eksamen som gir deg større frihet med tanke på når det passer deg å ta eksamener. I dette emnet kan det variere mellom  mindre oppgaver og noe større tekstbesvarelser. Det vil være eksamensøving og forberedelser i emnet. Eksamen er inkludert i prisen. 

Her kan du lese mer om eksamen hos NKI Nettstudier.

Fullført videregående skole eller fagbrev. 

Søkere som mangler fag fra videregående opplæring, og ikke oppfyller det formelle opptakskravet, kan likevel bli vurdert på bakgrunn av realkompetanse. Vi behandler alle søkere i tråd med fagskoleforskriften.

Søkere med annen utdanning enn norsk eller nordisk videregående opplæring må i tillegg dokumentere kunnskaper og ferdigheter i norsk tilsvarende Norsk Vg1 studieforberedende, Norsk Vg2 yrkesfaglige utdanningsprogram eller bestått Norskprøve 3, med minst B1 på alle fire delprøver. 

Er du usikker? Ta kontakt med en av våre studierådgivere, vi hjelper deg gjerne

Service og innovasjon (Del 1) (2021). 

Forfatter: Tor Andreassen og Line L. Olsen 

ISBN-nummer: 9788245035315 

Relaterte studier