Vi har nok alle opplevd situasjoner hvor kommunikasjonen skjærer seg i møte med andre. I dette emnet lærer vil du få innsikt i kommunikasjonskultur som oppstår i møter, formidling gjennom digitale verktøy og forventninger i kommunikasjon mellom medarbeidere.
Dette emnet hører til
Emnet Kommunikasjon hører til utdanningene Ledelse og økonomistyring, Serviceleder og Prosjektleder, men emnet kan også tas alene. Dette emnet gir deg 5 studiepoeng og du har opp til 12 måneder på å gjennomføre, men du kan bruke kortere tid om du ønsker det.
Ferdigheter og kompetanse du får
- kunnskap om begreper, prosesser og verktøy innen kommunikasjon
- kan planlegge og formidle muntlig informasjon og holde en presentasjon
- kan bygge relasjoner til egne medarbeidere, øvrige medarbeidere og eksterne målgrupper
- kan lytte aktivt og gi gode tilbakemeldinger
Dette studiet passer flere yrker
Jobber du i et yrke der du kommuniserer med andre, enten digitalt eller fysisk? Eller kanskje du ønsker å bli bedre på kommunikajson for å få jobb innen arbeid med kunder, barn eller voksne i omsorgsyrker eller lignende?
Dette emnet kan være fint å ta i tillegg til en fagskoleutdannelse som juridisk kontormedarbeider, for å lære mer om hvordan du kan uttrykke deg tydelig og hvordan ditt budskap kan bli mottatt, eller dersom du studerer HR-konsulent og skal jobber daglig med menneskelige ressurser.