For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!

Finn din retning

Viser 11 studier
LUKK FILTER

Resepsjonen, er nervesenteret- og kanskje det mest spennende stedet å arbeide ved hoteller og andre virksomheter som tar imot gjester. God resepsjonsledelse er en av de viktigste oppgavene i slike virksomheter, og dette fagskoleemnet gir deg kunnskapene og ferdighetene som trengs for å utføre dette arbeidet på en profesjonell og vennlig måte.

Dette fagskoleemnet gir en grundig innføring i forholdet mellom kommunikasjon og informasjon, og gir innsikt i bevisst bruk av ulike kommunikasjonsformer.

Bli mer aktiv i konfliktløsningen i stedet for bare å være en passiv tilskuer mens konflikten vokser alle rammede parter over hodet. I dette fagskoleemnet, lærer du å registrere en konflikt før det er for sent, og se hvilket stadium konflikten befinner seg på.

Målrettet prosjektstyring er en helhetlig fremgangsmåte for planlegging, organisering og oppfølging av prosjekter i alle størrelser. Målrettet prosjektstyring er egnet for alle typer prosjekter; omstillingsprosjekter som krever adferdsendring, produktutviklingsprosjekter som fordrer kreativitet, og komplekse teknologiprosjekter. Metoden er utviklet over mange år og har fra lanseringen for 30 år siden vært stabil i sin struktur

Drømmer du om å bli en dyktig leder innen Total Retail? Trenger du faglig påfyll for å bli tryggere i lederrollen? I dette fagskoleemnet vil du få oppdatert og relevant påfyll, som vil gi deg en god start på din videre karriere som leder innen detaljhandelen. Dette emnet gir deg i tillegg 14 studiepoeng.

Dette er et fagskoleemne for deg som ønsker grunnleggende kunnskaper innen regnskap. Utdanningen legger spesiell vekt på regnskapsforståelse, og kvalifiserer deg til å utføre enkle oppgaver innen regnskap og bokføring. Kurset har løpende oppstart, du kan søke allerede i dag og starte på kurset i morgen!

Gjennom dette fagskoleemnet vil du få en grunnleggende forståelse for en bedrifts løpende regnskapsførsel gjennom året - og om arbeidet med regnskapsavslutningen.

I relasjonsledelse fokuserer vi på de mellommenneskelige aspektene innen ledelse. Vi kobler og ser på sammenhengen til andre ledelsestilnærminger som transformasjonsledelse, oppgaveorientert ledelse, selvledelse samt superledelse.

Fagskoleemnet, Salgsledelse, handler om å skape resultater via andre og det stilles store krav til resultatoppnåelse, samtidig som mellommenneskelige relasjoner skal ivaretas. Utdanningen er ikke knyttet opp mot en spesifikk bransje, men tar utgangspunkt i kommersielle virksomheter og organisasjoner og egner seg for alle som har salgsansvar.

Dette fagskoleemnet handler om hvordan du systematisk skal kunne planlegge, organisere og gjennomføre målrettet salgsinnsats - med utgangspunkt i kundens behov. Begrepet salgsteknikk, blir av folk flest ofte forbundet med det selgeren sier til kunden under selve kundemøtet. Det å være selger, er et fag og en kunnskap i seg selv.

Å yte god service overfor andre mennesker, er noe alle bør- og kan, bli bedre på - som privatpersoner, som kundebehandlere og som ledere. I dagens tjenestesamfunn, er kompetanse i serviceledelse et konkurransefortrinn både for arbeidstakere og virksomheter, og dette fagskoleemnet gir deg en solid innføring i faget.