For gratis studierådgiving
Åpningstider 09 - 16 (man-fre)

Har du spørsmål angående våre studier eller opptakskrav – vi hjelper deg gjerne!

Finn din retning

Viser 11 studier
LUKK FILTER

Dette emnet gransker bærekraftig utvikling i reiselivssammenheng, og vi ser på hvordan kravet om bærekraft i stadig større grad påvirker planlegging og gjennomføring av all reiselivsvirksomhet. Vi lærer hvordan man kan vurdere bærekraft i virksomheter, på destinasjoner, og hvilke tiltak som kan iverksettes.

Destinasjonsledelse handler om de ulike rollene og oppgavene som må ivaretas for at et reisemål skal fungere og fremstå som et attraktivt og bærekraftig, helhetlig reiselivsprodukt. Det fokuseres på viktigheten av samarbeid og koordinering mellom destinasjonsselskapet, reiselivsbedriftene og lokale interessenter.

Arrangementer brukes stadig oftere av destinasjoner og reiselivsbedrifter for å skape oppmerksomhet omkring sine produkter, og tilby minneverdige opplevelser for både tilreisende og lokalbefolkningen. I dette emnet studerer vi ulike verktøy som kan brukes for å planlegge og gjennomføre et vellykket arrangement.

En gjestfri og effektiv resepsjon er alfa og omega for enhver bedrift som tar imot besøkende. Her dannes både førsteinntrykket og sisteinntrykket av virksomheten, og den interaksjonen som finner sted her er avgjørende for gjestens tilfredshet med besøket. Innføring i resepsjonsledelse tilbyr den kunnskapen og de verktøyene som trengs for å kunne lede en moderne hotellresepsjon på en profesjonell og gjestevennlig måte.

Produktutvikling innen reiselivet dreier seg i stor grad om å skape unike og positive opplevelser for den tilreisende, og i dette emnet ser vi på metoder og modeller som brukes i dette arbeidet. Det legges vekt på at opplevelsesutvikling krever samarbeid, og at resultatet må være både bærekraftig og tilgjengelig.

Geografikunnskap, både på nasjonalt og internasjonalt nivå, er essensielt for alle som skal arbeide med reiseliv, enten det gjelder utvikling av nye reiselivsprodukter, eller kommunikasjon med turister og forretningsforbindelser. I tillegg til å bli kjent med viktige destinasjoner og attraksjoner, ser vi her på hvordan kultur- og naturgeografiske forhold påvirker valg av både reisemål og reisemåter.

Drømmer du om en karriere der positive reiseopplevelser står i fokus og der hele verden er din arbeidsplass? Reiselivskoordinator gir deg kompetanse som gjør deg attraktiv for det nye reiselivet.

Markedsføring regnes i dag som en av de viktigste funksjonene i velfungerende virksomheter. Dette emnet tar for seg de viktigste modellene og virkemidlene fra markedsføringsfaget, og ser på hvordan disse kan brukes i reiselivsbedrifter og destinasjonsselskap.  

Reiselivsproduktet gir en grundig innføring i hva reiselivsfaget går ut på og introduserer de mest grunnleggende konseptene og teoriene på området. Her blir du også kjent med de ulike aktørene innen reiselivsnæringen, hvilke produkter disse tilbyr, og hvilke markeder de henvender seg til.

Resepsjonsledelse er en fagskoleutdanning for alle som ønsker å arbeide med drift og ledelse av resepsjonen i et hotell eller annen overnattingsvirksomhet. Studiet passer for folk uten erfaring fra overnattingsbransjen så vel som erfarne hotellmedarbeidere som ønsker å kvalifisere seg for internt opprykk.

Å tilby god service og godt vertskap er alfa og omega for alle virksomheter som tar imot gjester. Dette emnet diskuterer metoder og verktøy som brukes i reiselivet for å sikre at besøkende turister får en hyggelig opplevelse, prater positivt om denne opplevelsen til andre, og kommer tilbake ved senere anledninger.